کد مطلب:231474 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:250

حضرت یوشع و دانیال
18- سعد بن عبدالله در كتاب «فضل الدعا» از حضرت رضا علیه السلام روایت كرده كه آن جناب فرمود: یكی از اصحاب یك ورقه خدمت حضرت رسول صلی الله علیه و آله آورد، نبی اكرم دستور دادند مردم همگان در مسجد اجتماع كنند.

مسلمانان از زن و مرد در مسجد جمع شدند، حضرت رسول منبر رفتند و آن كتاب را برای مردم قرائت فرمودند.

ورقه نامبرده از كتاب یوشع بن نون بود كه در آن نوشته بود: همانا پروردگار شما مهربان و رحیم است، آگاه باشید كه بهترین بندگان خداوند پرهیزگارانی هستند كه آرام زندگی می كنند، و بدترین بندگان آنهائی می باشند كه مشار بالبنان و مشهور هستند.

هركسی دوست دارد كه میزان او در روز قیامت نیكو سنجیده گردد، و نعمت های پروردگار را سپاس گوید و حقوق خداوند را اداء كند در هر روزی بگوید:

«سبحان الله كما ینبغی لله، و الحمد لله كما ینبغی لله، و لا اله الا الله كما ینبغی لله، و لا حول و لا قوة الا بالله، و صلی الله علی محمد و علی أهل بیته النبی الامی و علی جمیع المرسلین و النبیین حتی یرضی الله».



[ صفحه 293]



پس از این رسول خدا صلی الله علیه و آله از منبر فرود آمد، و مردم اصرار داشتند كه پیغمبر دعا كند، رسول خدا اندكی صبر كرد و بار دیگر بالای منبر رفت و فرمود:

هر كسی دوست دارد ستایش او از ستایش مجاهدان بالاتر قرار گیرد این دعا را هر روز بخواند، و اگر چنانچه نیازمندی داشته باشد خداوند متعال حاجت او را برمی آورد، و اگر چنانچه دشمنی داشته باشد دشمنش مخذول و منكوب می گردد، و اگر قرضی داشته باشد وامش اداء می شود، و اگر اندوهگین باشد اندوهش از بین می رود، این سخنان آسمان ها را شكافته و به لوح محفوظ می رسد.

19- اسحاق بن ابراهیم گوید: حضرت رضا علیه السلام فرمود: پادشاهی به دانیال گفت: دوست دارم فرزندی مانند تو داشتم.

دانیال گفت: من چه مقامی در نزد تو دارم، ملك گفت: بالاترین مقام را در نزد من داری.

گفت: هر گاه خواستی با همسرت نزدیكی كنی همت خود را در من مصروف دار، امام فرمود بعد از چندی فرزندی از آن ملك پدید آمد كه از همگان به دانیال شبیه تر بود.